Upgrade 2/2025 programu Win Ekonom verze 6.25.2
Obecné
·
Menu Servis > Servis – vzdálená plocha, volba spustí externí
program pro připojení vzdálené
plochy pro případný servis
program.
·
Menu Pomůcky > Reset umístění okna,
umístí aktivní okno do levého horního
rohu (resetuje původní umístění okna). Lze například využít pokud
se Vám okno někde “zatoulá”, např. při použití dvou monitorů a následném
odstranění druhého monitoru.
·
V menu
Servis byla doplněna nová volba „Časové zablokování softwaru“. Pro automatický servis
nebo zálohování dat např. v nočních hodinách tato volba zajistí
znepřístupnění programu v zadaném
rozpětí časů (položky „Začátek
a konec zablokování“). Volba se dá zkombinovat s možností „Automatického
vypnutí programu v zadaný čas“, kterou naleznete v menu Pomůcky
> Konfigurace systému na záložce „Systém, spuštění programu“.
Důležité změny
·
Adresář
firem a Faktury vydané > nové tlačítko
„Import adresy podle IČO“
– podle zadaného IČO naimportuje
program název firmy a adresu, případně
DIČ, z portálu ARES.
·
Nová
volba a formulář Potvrzení zaměstnavatele
druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění.
·
Faktury
vydané > Editační okno > nový
příznak „Tuzemská fa v cizí měně“.
Po zakliknutí příznaku zadáváte tuzemskou
fakturu v cizí měně (nejčastěji v EURech) pro tuzemského
odběratele. Jde o tuzemskou fakturu, proto je dopočítáno DPH.
Fakturu lze následně vytisknout jak
v Kč tak v cizí
měně.
Účetnictví
·
Bankovní
výpisy > Nový/Editace > ke každému výpisu lze pomocí nového tlačítka
“Dokument” (naleznete ho v editačním okně vedle položky Poznámka) přiřadit
cestu k jakémukoliv souboru, např. k výpisu v pdf nebo naskenovaný obrázek (např. bmp, gif, jpg
atd.). V okně “Banka – dokument” lze pomocí tlačítka “…” vybrat soubor na
disku. Dokumenty v grafickém formátu se ihned
zobrazí po zadání cesty k dokumentu. Dokument v dalších formátech
(např. pdf) se zobrazí po kliknutí na
plochu dokumentu na záložce “Dokument”.
·
Faktury
vydané > Nový/Editace > záložka Odběratel > u políčka
IČO
bylo doplněno nové tlačítko
„Import adresy podle IČO“,
které
podle zadaného IČO naimportuje název
firmy a adresu, případně DIČ, z portálu ARES.
Dále zobrazí pro kontrolu textovou
adresu a zda je firma aktivní plátce
DPH. Další údaje z databáze ARES
lze zjistit kliknutím na tlačítko ARES,
které spustí stránky ARES s údaji podle zadaného IČO. Dále lze podle dalšího tlačítka
„Ověření plátce DPH“ vedle položky DIČ,
ověřit plátcovství DPH. Pokud je zadané
IČO, ověření probíhá nejdříve v databázi
ARES a pokud jde o zahraniční firmu, pak je ověřena
přes mezinárodní databázi
ec.europa.eu pomocí DIČ.
·
Faktury vydané > při použití tlačítka “Kopie” jsou aktualizovány
datum zdanitelného plnění, datum odeslání a datum splatnosti dle aktuálního
data.
·
Faktury
vydané > Tisk > zaklikávací políčko “Export faktury
do formátu ISDOC“.
Po zakliknutí a kliknutí na tlačítko „Tisk“
budete vyzváni k výběru složky
kam se umístí vytvořený soubor s fakturou ve formátu ISDOC. Soubor bude mít název
“Faktura_” s číslem faktury a koncovkou isdoc. Pří zadání rozpětí více faktur se pro každou fakturu vytvoří jeden
soubor ISDOC s názvem “Faktura_”
s číslem faktury a koncovkou isdoc. Do tohoto formatu
byla doplněna možnost exportu
zahraničních faktur v další měně (např. EUR, USD).
·
Faktury
vydané > Editační okno > nový příznak
„Tuzemská fa v cizí měně“. Po zakliknutí příznaku zadáváte tuzemskou
fakturu v cizí měně (nejčastěji v EURech) pro tuzemského
odběratele. Jde o tuzemskou fakturu,
proto je dopočítáno DPH. Fakturu
lze následně vytisknout jak v Kč
tak v cizí měně (např. v EURech).
·
Interní
doklady > Editační okno > nové tlačítko „Česká Spoř. Import“,
umožňuje import výpisů transakcí
karet z České Spořitelny. Po kliknutí vyberete soubor xlsx nebo xls vygenerovaný
z terminálového softwaru České
Spořitelny. Po potvrzení se doplní obraty
do detailních řádků Interního dokladu.
Upomínky a penále > při
vystavení upomínky byl seznam pohledávek
před vystavením upomínky doplněn o vyhledávací
a filtrovací tlačítka (tlačítka Hledat
a Výběr). Dále byla do seznamu doplněna tlačítka Označit a Odznačit vše pro urychlené označení, resp. odznačení pohledávek pro vystavení upomínek.
Dále byla rozšířena možnost vystavit
až 6 upomínek z jedné pohledávky ze stávajících 4 upomínek.
·
Kniha
závazků > Editace > byl doplněn nový příznak “Datum zdanit.plnění je použito pro hl.knihu”. Pro zaúčtování do Hlavní knihy a DPH se standardně používá „Datum uskutečnění zdaň.plnění“, pokud je rozdílné období (např. rok) pro zaúčtování do Hlavní knihy
a DPH lze zakliknout tento příznak a pro zaúčtování
do Hlavní knihy se použije „Datum
zdanitelného plnění“ (toto datum se standardně používá pro zaúčtování
do Kontrolního hlášení). Příznak byl zapracován i do Obnovy hlavní knihy ze vstupních dokladů (závazků).
Kniza závazků
– pokud provádíte při nákupu
krácení DPH, lze při rozúčtování
závazku provést označení tlačítkem “Krácení u nákupu” i u řádků 10 a 11 určených pro Režim
přenesené daňové povinnosti. Řádky se pak správně zařadí i v Knize
DPH do kolonek Krácený odpočet.
Daňová evidence
·
Bankovní
výpisy > Nový/Editace > ke každému výpisu lze pomocí nového tlačítka
“Dokument” (naleznete ho v editačním okně vedle položky Poznámka) přiřadit
cestu k jakémukoliv souboru, např. k výpisu v pdf nebo naskenovaný obrázek (např. bmp, gif, jpg
atd.). V okně “Banka – dokument” lze pomocí tlačítka “…” vybrat soubor na
disku. Dokumenty v grafickém formátu se ihned
zobrazí po zadání cesty k dokumentu. Dokument v dalších formátech
(např. pdf) se zobrazí po kliknutí na
plochu dokumentu na záložce “Dokument”.
·
Upomínky
a penále > při
vystavení upomínky byl seznam pohledávek
před vystavením upomínky doplněn o vyhledávací
a filtrovací tlačítka (tlačítka Hledat
a Výběr). Dále byla do seznamu doplněna tlačítka Označit a Odznačit vše pro urychlené označení, resp. odznačení pohledávek pro vystavení upomínek.
Dále byla rozšířena možnost vystavit
až 6 upomínek z jedné pohledávky ze stávajících 4 upomínek.
·
Kniza závazků – pokud provádíte při nákupu
krácení DPH, lze při rozúčtování
závazku provést označení tlačítkem “Krácení
u nákupu” i u řádků 10 a 11 určených pro Režim
přenesené daňové povinnosti. Řádky se pak správně zařadí i v Knize
DPH do kolonek Krácený odpočet.
·
Faktury
vydané > Nový/Editace > záložka
Odběratel > u políčka IČO bylo doplněno
nové tlačítko
„Import adresy podle IČO“, které
podle zadaného IČO naimportuje název
firmy a adresu, případně DIČ, z portálu ARES.
Dále zobrazí pro kontrolu textovou
adresu a zda je firma aktivní plátce
DPH. Další údaje z databáze ARES
lze zjistit kliknutím na tlačítko ARES,
které spustí stránky ARES s údaji podle zadaného IČO. Dále lze podle dalšího tlačítka
„Ověření plátce DPH“ vedle položky DIČ,
ověřit plátcovství DPH. Pokud je zadané
IČO, ověření probíhá nejdříve v databázi
ARES a pokud jde oza hraniční firmu, pak je ověřena
přes mezinárodní databázi
ec.europa.eu pomocí DIČ.
·
Faktury vydané – při zaúčtování doplatkové
faktury s celkovou částkou 0
a vyčísleným DPH, lze při
potvrzení dotazu “Provést zaúčtování rozdílu DPH do Interních dokladů“
provést automatické zaúčtování částky
DPH do Interních dokladů a Peněžního deníku. Tímto se sníží výnos v peněžním deníku o částku DPH z celkové
sumy doplatkové faktury.
·
Faktury
vydané > Tisk > zaklikávací políčko “Export faktury
do formátu ISDOC“.
Po zakliknutí a kliknutí na tlačítko „Tisk“
budete vyzváni k výběru složky
kam se umístí vytvořený soubor s fakturou ve formátu ISDOC. Soubor bude mít název
“Faktura_” s číslem faktury a koncovkou isdoc. Pří zadání rozpětí více faktur se pro každou fakturu vytvoří jeden
soubor ISDOC s názvem “Faktura_”
s číslem faktury a koncovkou isdoc. Do tohoto formatu
byla doplněna možnost exportu
zahraničních faktur v další měně (např. EUR, USD). Do formatu byla
nově doplněna položka specifický
symbol.
Mzdy
·
Od
loňského roku mají lidé pracující
na dohodu nárok na placenou dovolenou. Podmínky
jsou přitom stejné jako u zaměstnání na hlavní pracovní poměr. Pro tento účel lze v Číselníku
kódu mezd vložit kód 29 –
tlačítko „Vložit kód 29“ pro Čerpaná
dovolená DDP. U této dovolené se podobně jako u DDP do 10 000 Kč neodvádí sociální ani zdravotní pojištění.
Dále se při použití tohoto kódu zaznamenává na kartu zaměstnance čerpaná dovolená. Kód se zadává klasicky v soupiskách
mezd.
·
Při
použití tlačítka „Vložit kód
29“ se software také zeptá zda změnit
parametry kódu 4 – Dohoda o provedení práce. Změní se parametry pro výpočet
průměru kam se započítávají i
dohody.
·
Nová
volba a formulář Potvrzení zaměstnavatele
druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění
– po výběru období a zaměstnance
a doplnění dne vyhotovení lze
vytisknout potvrzení druhého z poplatníků
pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění.
·
Měsíční
výkaz příjmů DPP – OSSZ > Tisk > zde lze pomocí tlačítka XML vytvořit soubor pro
ePortal ČSSZ. Soubor se vytvoří se
všemi zapsanýmí zaměstnanci v daném měsíci. Pomocí tlačítka ePortál
lze otevřít webové stránky ePortálu,
kde lze soubor naimportovat a případně
zkontrolovat a upravit.
·
Oznámení
zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - OSSZ
– byl upraven XML soubor pro typ přílohy
Ošetřovné.
·
Měsíční mzdy > Vypočítat mzdy - u výpočtu hrubé
mzdy bylo změněno zaokrouhlení na
celé Kč nahoru.
·
Pomůcky
> Přístupová práva > v
jednotlivých agendách ve Mzdách
byly upraveny přístupy podle
nastavení přístupu v položce Mzdy.
V agendě Zaměstnanci, Přehled o výši
pojistného, Příloha k žádosti o nemocenskou, Přihlášky a odhlášky,
Potvrzení o zdanitelných příjmech, Roční zúčtování daně a Evidenční
list důchodového pojištění byl nastaven přístup podle Plný
přístup, Přidávat záznamy nebo
Prohlížet záznamy.
Sklady
·
Prodej
fakturou > Tisk > zaklikávací políčko “Export faktury
do formátu ISDOC“.
Po zakliknutí a kliknutí na tlačítko „Tisk“
budete vyzváni k výběru složky
kam se umístí vytvořený soubor s fakturou ve formátu ISDOC. Soubor bude mít název
“Faktura_” s číslem faktury a koncovkou isdoc. Pří zadání rozpětí více faktur se pro každou fakturu vytvoří jeden
soubor ISDOC s názvem “Faktura_”
s číslem faktury a koncovkou isdoc. Do tohoto formatu
byla doplněna možnost exportu
zahraničních faktur v další měně (např. EUR, USD). Do formatu byla
nově doplněna položka specifický
symbol.
·
Prodej fakturou, příjem, zakázky, objednávky, zálohové faktury >
v Konfiguraci skladů
lze zakliknout na kartě „Ceny“ v části
„Prodej v cizí měně“ příznak
„Needitovat kurz na každém řádku v prodejích
a příjmu“. Zakliknutím příznaku se znepřístupní políčko „Kurz
měny“, které se zobrazí u každého detailního
řádku v okně „Částka v zahraniční
měně“ u zahraničních dokladů.
·
Zakázky
> editace > u položky zaklikávací políčko Ostatní > při zakliknutí se neaktualizuje
blokované množství ve stavu skladu, pokud má položka založenou kartu.
Při exportu do Montážního listu se položka doplní na Typ
Ostatní.
Výroba
·
Konfigurace
Výroby a montáže > nový
příznak „Vytvoření pouze jedné výdejky“.
Po zakliknutí příznaku se již nebude
pro každou úpravu montážního listu
vytvářet nová storno výdejka a nová
plusová výdejka, ale obraty na montážním
listě se budou upravovat pouze na poslední vystavené výdejce.
·
Výrobní
a montážní listy > vystavení
hotovostního dokladu, v okně Vystavení
pokladního dokladu je znepřístupněno
tlačítko Tisknout. Ke zpřístupnění
dojde až po zaúčtování dokladu (tlačítko
Zaúčtovat, které se naopak po zaúčtování znepřístupní).
·
Výrobní a montážní listy > Vystavení faktury > po rozšíření množství na 3
desetinná místa ve Fakturách vydaných dochází při vystavení detailní
faktury ke kompletnímu přenosu celé
desetinné části a již né k zaokrouhlení množství.
·
Konfigurace
výroby a montáže >
záložka Ceny
> v montáži, normách a
nabídkových listech lze po zakliknutí volby typu
ceny “nákupní cenu z poslední příjemky” využít cenu z
poslední příjemky pro dosazení při editaci do těchto agend. Tato volba
je výhodná při dnešních rozkolísaných
a zvyšujících se cenách na trhu, respektuje poslední, většinou nejvyšší
nákupní cenu.
Adresář
·
Firmy > Nový/Editace > záložka Základní údaje
> u políčka IČO
bylo doplněno nové tlačítko
„Import adresy podle IČO“,
které podle zadaného
IČO naimportuje název firmy a
adresu, případně DIČ, z portálu ARES.
Dále zobrazí pro kontrolu textovou
adresu a zda je firma aktivní plátce
DPH. Další údaje z databáze ARES
lze zjistit kliknutím na tlačítko ARES,
které spustí stránky ARES s údaji podle zadaného IČO. Dále lze podle dalšího tlačítka
„Ověření plátce DPH“ vedle položky DIČ,
ověřit plátcovství DPH. Pokud je zadané
IČO, ověření probíhá nejdříve v databázi
ARES a pokud jde o zahraniční firmu, pak je ověřena
přes mezinárodní databázi
ec.europa.eu pomocí DIČ.
·
Firmy
> Nový/Editace > záložka Základní údaje > nový
příznak „Odeslání ISDOC souboru jako přílohy v emailu.“ Ve Vystavených
fakturách a v Prodeji fakturou
přednastaví u daného odběratele příznak
„Export faktury do formátu ISDOC“ a v případě pokud se
automaticky vytváří email s pdf přílohou
(fakturou), přiloží se k emailu i další
soubor ve formátu isdoc (název
souboru je Faktura a číslo faktury
a koncovka je isdoc).
·
Adresář firem > Nový/Editace > ke každé firmě lze pomocí tlačítka
“Dokument” přiřadit cestu k jakémukoliv
souboru, např. ke smlouvě,
objednívce, faktuře ve formátu pdf nebo jako naskenovaný obrázek (např.
bmp, gif, jpg atd.).
|